torstai 24. lokakuuta 2013

Harmaa villakangastakki 'avec'

Olen muutaman kerran täälläkin mumissut jotain etsinnän alla olleesta harmaasta villakangastakista ja sen löytymistä odotellessa neulonut sille, itseänikin huvittaen, jos jonkinlaista asustetta. Samat asusteet ovat sopineet mulla ennestään oleviin talvitakkeihin, joten ei ne käyttämättöminä ole lojuneet.

Kokosin alla harmaan takin ympärille eri värisiä itse tekemiäni ja käyttämiäni asusteita. Samoja asusteita olen käyttänyt esimerkiksi mustien takkien kanssa, joten ei tässä mitään kauhean radikaalia. Harmaa on kuitenkin mustaa lempeämpi väri asustaa. Hillittyä väri-ilotteluani:




10 kommenttia:

  1. Harmaa takkisin on tosi kaunis klassikko ja miten hyvin eriväriset asusteesi siihen sopivat! Minua erityisesti viehätti viinipunainen harmaan kaverina ;-D. Eikä vihreäkään hassumpi ole harmaan seuralaisena, en vain ole koskaan tullut sitä ajatelleeksi.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Merja. Kuten huomaat, mulla ei ole kovin montaa vihreää asustetta. Muutama laukku ja huivi kuvan ulkopuolella ja parit housut. Mulle tulee harmaa-vihreä-yhdistelmästä mieleeni opiskelija. En tiedä miksi, enkä sellaiseen ole pyrkimässä, vaikka aikuisopiskelijakin olen ollut.

      Poista
  2. Auts, että on herkullisia ja inspiroivia kollaaseja! Viininpunainen iski ihan täydellä. Tuollaiset rannekkeet mun pitääkin tehdä. En tykkää tumpuista, mutta nahkahanskat tuppaa jossain vaiheessa olemaan liian kylmät. Oivallinen idea.
    Sulla on tosi kauniita asusteita ja niin tolkuttoman hyvä värisilmä.
    Mennä ostin TAAS mustan villakangastakin, kun se on niin turvallinen. Mutta olet oikeassa: harmaa on lempeä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmaa-viininpunainen taitaa olla aika klassikkoyhdistelmä ja siitä tykkään itsekin. Myös lapaset nahkasormikkaitten päällä pitää kädet lämpiminä, sormet vaan on tällöin "jumissa".
      Musta on paras väri. Mulla on musta untsikka, mustia eri pituisia villakangastakkeja ja bleisereitä. Harmaata ei ollut, joten siksi se kai oli sellainen toivejuttu. En ole vielä kyllästynyt ;)

      Poista
  3. Oih! Silmä lepää näissä kollaaseissa ja sun taidonnäytteissä. Ihan mielettömiä luomuksia noi sun kutomukset. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos J! Höpsistä, mun neuleet on kyllä sieltä yksinkertaisimmasta päästä. En ole kauhean kunnianhimoinen opettelemaan vaikeita juttuja. Joku voisi sanoa, että laiska.

      Poista
  4. Kun takki itsessään on selkeälinjainen ja puhdastyylinen, se antaa mahdollisuuden revitellä asusteilla ja väreillä. Niin pitkälle kuin mielikuvitusta, tyylitajua ja värisilmää riittää. Ja sinulla niitä kaikkia totisesti riittää, myös asusteilla leikittelyyn! Ihan uskomatonta, taas kerran!

    Takki on juuri niin muodikas kaksirivinapitusta ja väljää hartialinjaa myöten kuin se vain voi olla. Ja silti se on klassinen ja varmasti kestää myös aikaa. Hieno takki - mutta kyllä tällä kertaa shown varastivat itse neulomasi asusteet, ikuinen lempparini 520 kaikissa väreissä.

    Kämmekkäitä ihastelin minäkin, ihastelin jo menneenä talvena, sekä ideaa että toteutusta. Erityisesti luonnonvalkoiset ovat *aah* Oletko neulonut samasta langasta siis sekä pitkävartiset sukat, kämmekkäät, säärystimet ja myssyn?

    Tästä postauksestasi taisi jäädä monta ideaa kytemään. Ihan mahdotonta sanoa, mikä ilottelu sykähdyttäisi silmää kaikkein eniten. Ehkä harmaa+beige? Tai harmaa+vihreä? Tai...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen niin onneton värien käyttäjä (tai onhan mulla punaiset housut!), että ihan oikeasti tässäkin kohtaa voidaan sanoa mun "revitelleen".
      Takki on niin yksinkertainen kuin takki voi olla. Ei halkiota takana, taskut upotettu pystysaumaan. Se kai siinä mua viehättääkin - on tyyliltään harmaa, rumasti sanottuna mitäänsanomaton.
      Varmaan valkoiset sukat ja säärystimet on samasta langasta, muista en osaa sanoa, en muista. Myssyn neuloin tänä syksynä jostain jämälangasta, jossa ei enää ollut etikettiä. Mulla olisi kauheasti parannettavaa tässä "mikä lanka"-asiassa.

      Meinasin laittaa vielä yhden kuvan... arvaatkos värin? Keltainen!. Sitä tosin vain neulepuserossa, joka olisi piilossa takin alla. Menen keräämään roskat lattialta... siis rohkeutta.

      Kiitos kannustavasta kommentistasi!

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Kiitos P.H. Usein nähdessäni blogeissa itse valmistettuja asusteita ja koruja ajattelen (ja joskus ihmettelen), minkälaisiin vaatteisiin ne tullaan yhdistämään. Aina ei mielikuvitus riitä. Vaikka itse tiedän, miten asusteitani käytän, ei se välttämättä kaikille aina aukea. Siksi olen yrittänyt ujuttaa jotain rekvisiittaa kuviini aina välillä. Näin tällä kertaa. Tosi ilahduttavaa, jos tykkäät!

      Poista