keskiviikko 1. elokuuta 2012

Aika menee kuin siivillä

Lomaviikot hujahtivat melkein huomaamatta. Ei vaiskaan, kyllä mä koko ajan tajusin, että olen lomalla, ja nautin joka hetkestä. Mutta nopeasti aika kului. Sinullakin? Huomasin tässä myös, että blogi täytti kolme vuotta! Justhan mä aloitin. Olen vähän pähkäillyt sitä, että onkohan tämä bloggaaminen edelleenkin mun juttuni... voisin hyvin siirtyä pelkästään lukijaksi. Ehtisin syventyä moneen ihanaan, kivaan blogiin, ehtisin kommentoidakin. Aika näyttää.

Mulla on muutama määrättyihin vuodenaikoihin liittyvä lempikoru. Niin kuin tämä punainen akaattirannekoru keväältä 2009. Korussa on kaunis, korukaverilta ostettu, päälipuolelta lasitettu keramiikkariipus. Korun käyttö on jostain syystä ajoittunut pääasiassa kesään: farkut, valkoinen paita ja punainen koru.








Reipasta töihinpaluuta lomansa jo viettäneille ja hyvää loman jatkoa vielä lomaileville!
Ja upeaa elokuuta meille kaikille!








17 kommenttia:

  1. Kaunis koru ja sopii loistavasti tuon kellon kaveriksi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Mape, koru ja kello ovat pirtsakka pari. Lapsena punainen oli mun lempivärini (en tiedä, mitä sitten tapahtui, kun kadotin värit). Tuosta kellon remmistä tulee mieleeni ihka ensimmäinen koululaukkuni, joka oli punaista "kiiltonahkaa" ja ah niin ihana :)

      Poista
  2. Kaunis punainen väri helmeissä. Kaunis korukin.T:) Koralli

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos ei ole punaisen sydänystävä, tuskin jaksanee väriä kovin pitkään. Ajoittain menee tällaisella värirajoitteisella. Kaunis kiitos kommentistasi, Koralli.
      PS Nimestäsi tuli mieleeni, että laatikossa olisi kauniita tummanpunaisia koralleja... menisi näitten seurana ;)

      Poista
  3. Ihanan punaista! Kello ja koru sopivat kuin nakutettu toisilleen.

    Olisi erittäin sääli, jos alkaisit ainoastaan lukijaksi! Minua ei lainkaan haittaa, vaikket päivitäkään blogiasi päivittäin tai edes viikoittain, sillä laatu korvaa määrän. Kuvasi ovat joka kerta niin nautinnollisia ja kirjoitat mielenkiintoisesti mm. koruihin liittyviä faktoja. Kanssasi on mukava vaihtaa ajatuksia. ÄLÄ VAAN LOPETA, pliide!

    Totta, kesäloma meni huisia vauhtia. Mutta onneksi on vielä kesää jäljelläkin. Ylipäätään - tässä iässä? - tuntuu, että päivät kiihdyttävät vauhtiaan. Miksi?? Johtuuko se suorittamisesta tai sen tarpeesta? Minä joudun tekemään töitä, jotta saan olluksi tekemättä mitään. Ja kun teen jotain, aika kuluu sukkelaan.

    Lomalla hakkasin yhden korun kanssa päätäni seinään KOKONAISEN päivän. Tein, purin, tein, purin. Lopultakaan siitä ei tullut valmista. Tahtoni mukainen koru ei halunnut syntyä ja huomaamattani olin tuhrannut tahkoamiseen kaiken tuon ajan! Onko sinulle koskaan käynyt niin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuten Mapelle tuolla ylempänä vastasin, kellosta tulee niin elävästi mieleen mun, pienen 6-vuotiaan koululaisen, punainen olkalaukku. Muistan kaikki laukun yksityiskohdatkin vielä, nyyh.

      En minä mitään hätäisiä lopettamispäätöksiä tee. Lomalla vaan huomasin, kun tarkoituksella kiersin koneen kaukaa (muuna aikana en voi, kun työtkin on täällä - koneessa), kuinka aikaa riitti moneen muuhun. Näenhän minä ja ihmettelen toistuvasti, että näinkin suppea-alainen blogi kiinnostaa. Kiitos sinulle aina niin kannustavista kommenteistasi.

      Teit, purit, teit... minäkin olen tehnyt, purkanut, tehnyt, jättänyt kesken! Kehtaisinko joskus esitellä kaikki keskeneräiset korunosat, alkutekijöissä olevat korut, ikinä valmistuvat... Voi, niitä riittää. Joskus on hieno idea, joka vaan ei toteudu niin millään. Mulla lähinnä työkalut eivät riitä. Hopean työstöön pitäisi olla vähän järeämpiä. Tehokkaampi poltin esimerkiksi - ja tila sen käyttöön ;)

      Poista
  4. Ihanat kaverit nämä kaksi :) Minä olen itse huomannut, että harkitsen korujen tekoa nykyään tarkempaan ja mietin minkä kanssa juuri se koru kävisi. Pidän ihan hurjasti tyylistäsi ja korujen "erilaisuudesta". Sulla on aina jotain jujua näissä. Mulla ei ole oikeastaan sitä omaa tyyliä, vaan tykkään hurjan paljon erilaisista väreistä, malleista ja koruista. Ehkä kun olen muuten pukeutumisen kanssa hillitty (vai jämähtänyt? :) ), niin koruissa voi sitten revitellä.

    Olisi kiva, jos ehdit ja jaksat silloin tällöin postauksia tehdä, ihan omaan tahtiin. Kyllä me tänne varmasti tullaan vaikka sitten harvemminkin. Mutta ymmärrän kyllä. Itsellä tulee postauksia melko harvakseltaan, yhden postauksen teko vie aika monta tuntia ja se on sitten pois jostain muusta.

    Niin ja aurinkoista kesän jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harrastuksen alkuaikoina olin ihan pöhkönä kaikkiin materiaaleihin, nykyään harkitsen tarkasti, että mitä, minne ja minkä kanssa. Jossain "laukkublogissa" luin blogin pitäjän valitsevan korut laukkuihin :) Se on mun mielestäni niin ihailtavaa. Se, että joku näkee niin paljon vaivaa. Hän ei muistaakseni tehnyt koruja itse, mutta eihän se vähennä asian arvoa. Ja voi, minähän se vasta olen hillitty pukeutumisissani, todella jämähtänyt.

      Blogin pitämisessä kaikista parasta ovat lukijat. On ollut (ja toivottavasti vastaisuudessakin) ilo tutustua niin moneen. Sanoisin ylpeänä, että olen saanut monta uutta ystävää blogin kautta ja lukiessani muitten blogeja. Blogi ei ole pelkästään se, mitä postauksessa jököttää. Parasta on vuorovaikutus, kommentit ja ajatusten vaihto. Arvostan ja kunnioitan kaikkia, jotka jaksavat ja ehtivät blogejaan päivitellä ja vielä "käydä vieraissa". Viimemainittua toivoisin ehtiväni harrastaa enemmän ;)

      Kiitos toivotuksista, kesä jatkukoon!

      Poista
  5. Kaunis yhdistelmä! Punaisen sävy on täydellinen:)
    Niin se tahtoo tuo aika kulua.Ensi viikolla alakaa kolutu ja päässään normi rytmiin jo.
    Sitä tässä kaipaa jo.
    Elokuu on ihanaa aikaa,tykkään kyllä! Olenhan elokuun lapsia.
    Aina välillä itekki miettii tätä kirjoittelua,välillä tuntuu ettei ole yhtään aihetta.
    Välillä olis vaikka kuinka.Vaihtelevaa kuin Suomen sää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Lennu! Sävy on "pikkukoululaisen punainen" ;) Minäkin tykkään elokuusta. Niin ja syyskuusta, olen syksyn lapsi :)
      Postausaiheita olisi vaikka kuinka, vaikeinta on pitää blogi ruodussa. Mulla on hopeat, helmet ja villat sekaisin. Välillä muutakin. Kai saa olla?

      Poista
  6. Älä lopeta, pliis. Anna meidän nauttia edelleen tästä harvinaisesta luonnonhelmestä blogimeren viljeltyjen helmien, ellei jopa Majorica-helmien, joukossa :)

    VastaaPoista
  7. Hei Ania, olen nyt istunut tunnin koneen ääressä ja yrittänyt kirjoittaa kommenttia. Haluaisin sanoa sinulle paljonkin, mutta mikään ei tunnu tarpeeksi kauniilta ja viisaalta eikä kuvaa ajatuksiani. Mutta. Pidän blogissasi erityisesti sen vähäeleisestä kauneudesta. Sinun ei tarvitse huutaa eikä toitottaa maailmankuvaasi, ja siksi olet tyylikkäin kaikista. "Pienet kattilat kolisevat eniten, suuret vaikenevat". En tietysti tarkoita että olisi kattila, toivottavasti ymmärrät. Toivon, että jatkat, mutta ymmärrän hyvin mikäli olet kolmessa vuodessa nähnyt tarpeeksi. Me lukijasi emme vielä ole.

    Niin. Ja täydellinen koru+kellopari. Myös väriltään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tätä minä juuri tarkoitan. Sinä olet nyt uhrannut tunnin aikaasi blogissani. Olisit voinut vaikka silittää miehesi paitoja tai tehdä hänelle iltavoileipiä (en tee kumpaakaan) tai mikä vielä parempaa, tuijottaa kattoon ja kiteyttää viisaita ajatuksiasi. Ei, oikeasti. Ryppyiset paidat ovat pieni maksu siitä, että voi ravita sieluaan samanhenkisten blogihörhöjen kanssa. Eiks?

      Kiitos Preferita, sydämellinen kiitos sanoistasi. Olet muutaman muun ihanaisen kanssa avannut monessa asiassa likinäköisiä silmiäni, avartanut maailmankuvaani ja kannustanut tässä bloginpidossa. On upeaa, että harrastajaystävät käyvät täällä kylässä, ja vielä upeampaa, että hekin, jotka eivät itse tee koruja, jaksavat katsella helminauhojani.

      Sovitaanko nyt, että lopetetaan lopettamispuheet. Ehkä koruesittelyt saavat rinnalleen taas kaikkea muuta. Lankavarastoni ovat saaneet täydennystä ja lisää on tulossa. Sisustuskärpänen puree pahemmin kuin aikoihin: saan työhuoneen. Sen puuttuvan "studion" ;)

      Kello & koru sopisivat sinun ihanaan huiviisi!

      Poista