keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Ei ole kultaa

kaikki, mikä kiiltää.

Harrastusmatkani varrella olen uteliaisuuttani haalinut kaikenlaisia korutarvikkeita, myös kultadubleeta ja vermeiliä. Vermeil on kullattua sterlinghopeaa. Olen jopa ajatellut niin pitkälle asiaa, että jos ja kun kultaus joskus kuluu pois, alta paljastuu hopea! Tätä korua tehdessä teki ihan kauheasti mieli hioa osin tuota kultausta noista kalsedonien kehyksistä pois, että korusta tulisi vanhan näköinen. Arveluttavaa toimintaa? Ehkä annan ajan tehdä tehtävänsä enkä mene sorkkimaan.

Jokapäivänkaveriksi tästä värikkäästä korusta ei minulle ole, muttei tarvitsekaan. Me ollaan kimpassa silloin, kun siltä tuntuu.

Turkoosin sinisiä jaspispalkkeja, keltaista ja vaaleanpunaista kalsedonia, hopeaa, vermeiliä, korumetallia, vintage-lasiriipuksia... Unohdinko jotain? Niin on sekalaisista materiaaleista koottu rannekoru, etten tahdo omakseni tuntea.






10 kommenttia:

  1. <3 Taas kaunista katseltavaa. <3 Ja varsinkin mun silmään tuo "kulta". ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos IMAGE :) Mulla on vähän opettelemista (oikeasti en kyllä aio opetella) kullan kanssa. Keltakulta ei ole mun värini, mutta menee tällaisessa kaikkea sekaisin -korussa ja korua harvoin käytettynä. Kiitos kommentistasi ja hyvää loman jatkoa!

      Poista
  2. Sinä se osaat vangita kuviisi korun sielun. Kaunista <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Gesi :) Kuinka toinen koruntekijä voi sanoa noin kauniisti. Kunnioitan sinua tekemistäsi viimeisen päälle viimeistellyistä, upeista koruistasi sekä selkeistä ja kauniista kuvistasi. Ja ahkeruudesta.

      Poista
  3. Ei ole keltakulta minunkaan värini, mutta näin kesällä se jotenkin ujuttautuu vähäisissä määrin korustooni. Huikean kaunis kesäkoru (turkoosi....). Erittäin mielenkiintoinen yhdistely.

    Käväisin innoittamanasi kurkkimassa niitä syyssävyjä. Palasin reissulta ihanien neuleiden kera. Violetti lienee "hurjin" väriyksilö. Jotenkin kutkuttava. Inspiroi myös koruntekorintamalla, mutta saa nyt nähdä saanko mitään aikaiseksi.

    Gesin kanssa olen tismalleen samaa mieltä! Niin nuoltavan kauniita kuvia taas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedän, että pitäisi olla korunteossa rohkeampi ja kokeilevampi. Välillä yritän - ja sitten palaan niihin omimpiin juttuihini.
      Tämän syksyn vaatevärit ovat kaikki kauniita ja niin herkullisia. Jostain pitäisi löytää rohkeutta pukea jotain niistä päälle. Mulla on jonkinlainen visio itsestäni syksyn vär(e)issä ja toivon, että rohkeuteni riittää myös poistua kotoota uudessa lookissa. Pienen korunkin jo tein ;)
      Kiitos nina, arvostan kovasti kommentointejasi!

      Poista
  4. Kauniit sävyt olet koruisi valinnut ja nuo kuvat ovat ihan huiput !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Petriina! En ihan tarkkaan tiedä, mitä olen ajatellut korua tehdessäni. Koru valmistui jo toukokuussa ja olen jopa käyttänyt sitä.

      Poista
  5. En voi kuin ihailla kykyäsi yhdistellä sävyjä ja materiaaleja. Upea kokonaisuus ja niin yllättävä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lissu, minä luulen, että kivet ja helmet löytävät ihan itse tiensä toistensa kavereiksi. Ei niitä voi pakottaa eikä väkisin yhyttää. Kiitoksia jälleen :)

      Poista