keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

there's silk in it...

Mua ärsyttää tosi paljon englanninkieliset blogiotsikot suomenkielisissä blogeissa. Oikeesti - ja anteeksi nyt vaan kaikki asianomaiset. No, en ole pulmunen itsekään, olen sortunut moiseen vaikken tykkääkään. Tämän postauksen otsikko oli ensin ihan jotain muuta, suomea...

Meillä on tiedossa paritkin isot juhlat kesän aikana. Niitä silmällä pitäen olen hyvissä ajoin kartoittanut päällepantavia, ostaako uutta vai haluttaako onko pakko pukeutua jo muutaman kerran päällä olleisiin. Uusi vaate piristää aina, mutta en siedä sitä pakko löytää -paniikkia, joten olen "varmistanut selustani". Jos jotain kivaa löydän, ostan. Muuten menen sillä, mitä on.

Yhden ehdokasvaatteen niskassa roikkuu lappu, jossa lukee "there's silk in it..." No kuule, niinpäs on - myös näitä helminauhoja katsellessa voin yhtyä: "there's silk...."

Helmisilkit ja helmet ovat kutkuttaneet jo jonkin aikaa. Ei tarvitse suunnitella yhtään mitään - valitsen varastoistani helmet ja niihin sopivan silkin. Siinä se. Näissä kaikissa kolmessa helminauhassa olen käyttänyt eri kokoisia hopeisia pallolukkoja. Uusimpana tumma peacock-nauha.













10 kommenttia:

  1. Ihanat peacock-helmet, minusta noiden tummien peacock-helmien värit ovat upeita. Sinullahan on jo pieni "helminauhatehdas" ;-D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä tummat peacockit ovat vihertävät. Niistä pidän. Lilahtavat eivät sovi minulle ollenkaan. Kiitos kommentistasi :) En ole kuvannut vielä kaikkia... ;)

      Poista
  2. So true!
    ;-)
    Minäkin olen suorastaan hiukan ihmetellyt niitä enkunkielisiä otsikoita, että tuleeko ne ihan jostain "blogikoneesta" vahingossa. Eipä taida. Ymmärrän satunnaisen "vääräkielisen" otsikoinnin, jos se mätsää (heh, saako tätä kieltä käyttää), niin kuin esim. nyt sulla.
    Todella upeat värit helminauhoissasi. Yhdessä ja erikseen.

    Rättisulkeista on ollut täälläkin. Poikkeuksellisen monta, hiukan erityyppistä juhlaa tiedossa. Ostin keväällä mekon, joka yksinkertaisesti halusi tulla mukaani. En sitä noteerannut ensin lainkaan, sitten kokeilin vastentahtoisesti ja kuinka ollakaan siitä tulikin lempivaate, joka muuntautuu ties mihin. Outo kledju :-)

    Oikeun mukavia kesäisiä hetkiä sinulle!
    Nauttikaamme suven suloista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Netti on globaali, maailma on pienentynyt, eikä suomalainen bloggaaja voi tietenkään olettaa kaikkien lukijoitten olevan suomalaisia - harvoin niin onkaan. Oikeasti äidinkieltä pitäisi kunnioittaa kirjoittamalla kauniisti ja mahdollisuuksien mukaan oikein, aina se ei onnistu. Itse kirjoitan sekaisin puhe- ja kirjakieltä, välillä slangiakin, teen kielioppivirheitä - mikä minä olen arvostelemaan muita. Tuo otsikkoasia vaan on häirinnyt minua pitkään ja häiritsee edelleenkin. Sellainen pieni harmittava juttu. Ei muuta.

      Onnea onnistuneelle mekkohankinnalle. Vähän nyt jurputtaa ne kauppareissut, kun ihania mekkoja ihastellessani harmittelin vain sitä, kun ei ole erityisiä juhlia tiedossa. Katsotaan, olenko yhtä onnekas kuin sinä - ja joudunko tekemään uudet korutkin vielä,. Näitä helminauhoja en ole tehnyt erityisesti mihinkään tilaisuuteen enkä asuun.

      Kiitos samoin, lämpimiä ja valoisia kesäiltoja aurinkoisten päivien lisäksi!

      Poista
  3. mulla on kanssa parit juhlat tiedossa kesällä ja mekkoahdistus on jo ihan valtava. kiertelin eilen töiden jälkeen vaatekauppoja, eikä sopivaa tuntunut tulevan vastaan ollenkaan. lisäksi kun on vielä "vartalo-ongelma" (vai ongelmavartalo ;) ), että ne tällä hetkellä muodissa olevat olkaimettomat mekot eivät vaan millään sovi, niin valikoimat pienenevät jo yli puolella. huoh. joka kesä sitä vaan toivoo, ettei tulisi yhtään kutsua häihin tai valmistujaisiin tai muihin juhliin :D

    ehkä pitää vaan kasata iso nippu helmikoruja kaulalle, niin viepähän ainakin huomion jos ei mekko ole ihan natsaava :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ja niin, ei mulla siis todellakaan ole mitään notre damen kellonsoittaja -henkistä selkäkyttyrää, vaikka tosta mun kommentista saattoi saada sen kuvan että olisi vähintään joku ylimääräinen uloke jossain :D

      Poista
    2. Voi anna, sinä olet nuori ja kauniskasvoisen lisäksi ihan takuulla kaunisvartaloinen. Me kaikki ollaan niin itsekriittisiä ja meitä häiritsee kenellä mikäkin kohta vartalossa, usein ihan turhaan. Toivottavasti kaikki kivat mekot eivät menneet kevään juhlijoille vaan meille kesätytöillekin riittäisi jotain kaunista. Jos hyvin käy, hyödytään vielä kesäalennuksetkin!
      Mun kohdallani mekkovalikoimaa supistaa niitten lyhyys. Ikäihmisenä en voi minimekkoon pukeutua, eikä päivätilaisuudet vaadi iltapukua.
      PS Mun "timantti"-juttu on jäissä (vaan ei unohdettu eikä luovuttu), kun on mukamas muita kiireitä.

      Poista
  4. Sait palavan himon saada ihanankiiltoisia helmiä "heti samantien mulle kiitos".. Väheksymättä niitä öh, vähemmän kiiltäviä ihanuuksia ,) Nuo kaikki kolme nauhaa näyttävät niin jumalattoman ihanilta yhdessä ja nimenomaan yhdessä niissä on silloin se joku "juju" ,)
    Bloggailu on juu aika globaalia, korublogia joudun "teknisistä syistä" pitämään eng-suo -kielillä, joten ainakin siellä otsikko on aina englanniksi. Se on jotenkin oikeasti helpompi keksiä, kuin suomenkielisenä. Ainakin minulla. Toinen blogi on sitten pelkästään suomeksi, en aina jaksa kirjoittaa muilla kielillä, jos eivät ole äidinkieliä. Kaikkia kielikukkaisa ei saa silloin irti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun on pitänyt käsissään AAA-luokan helmiä, tai AA tai A... tuntuu ne harrastuksen ensiaskelilla hankitut kiillottomat helmet, no, aika surkeilta :( Helmien hyvän laadun takia olen punonut näitä nimenomaan silkkiin, ne vähän kiillottomammat menee vaijerissa tai linkitettyinä. Eihän niissä mitään vikaa ole. Silkkiin solmituissa helmien laatu tulee niin selvästi esille ja ihan rupuhelmien takia en viitsisi nähdä vaivaa.

      Voi kauhistus, ei mun tarkoitukseni ollut missään mielessä mollata monikielisiä blogeja. Lähinnä on kai nuorten bloggaajien vakitapa kirjoittaa englanninkieliset otsikot pelkästään ja ainoastaan suomenkielisiin postauksiin (muotijuttu / tapa / hakukoneet löytävät?).

      Mulla on tuolla jossain otsikko "Black is not black" (postauksessa olevan korun mustina ostamani kivet eivät olleetkaan mustia). Historia otsikolle on alunperin Los Bravosin hitti vuodelta 1966 "Black is Black"
      http://www.youtube.com/watch?v=RdPHmIDJNEY
      jonka Topmost teki suomeksi nimellä "Näen mustaa vain", jonka nimen täten varaan tulevan postaukseni otsikoksi :)
      Jos mun ajatusmaailmani on näin kiemurainen, niin paras pistää suu suppuun kaikkien niitten englanninkielisten otsikoitten osalta. Mitä lie fiksua niitten taustalla oikeasti onkaan ;)

      Kiitos kommentistasi Domi ja helmeilevää kesää!

      Poista
    2. Tuo on niin totta tuo AAA kategoria, joka pätee kaikkiin mahdollisiin kiviin. Alkaa olemaan nirso kaiken muun kohdalla ja sitten joku vielä ihmettelee, miksi hinta nousee. En minä sitä "henkkoht" mollauksena ottanutkaan, hassu olet. Kerroin vain miten minä sen teen. Toisaalta jos on päivätyössä englanninkielisessä ympäristössä, on jotenkin luontevaa vaihtaa kieltä kesken kaiken tai sotkea sanoja sieltä täältä sekaisin. Vihaan sitä yli kaiken, mutta teen itsekin niin. Ja niinkuin meillä on tapana töissä tätä seuraavaa viljellä, niin lopetan tähän ;) Fair enough ,)

      Poista