perjantai 3. syyskuuta 2010

Harmaa kuin syyskuun taivas

Kun noita aiemmin esiteltyjen kaulakorujen harmaita helmiä riittää, tein vielä rannekorun, johon sain ujutettua muutaman helmen. Oikeasti mun piti jatkaa siskon kaulaketjua ja veivata siihen lenkkejä, mutta ajatuksissani otin liian paksua lankaa ja lopputuloksena oli Piinaan sopivat lenkit. Siksi tällainen ihme koru.

Piinaa on tosi kiva ja helppo tehdä, mutta joka kerta tauon jälkeen mulla ei ole aavistustakaan sen aloituksesta. Itse punominen ei taida unohtua ikiniä (kop, kop), mutta se alku. Saan sitten purkaa aina muutaman lenkin alkupäästä ennen kuin lähtee rullaamaan. Enkä sitten nytkään muistanut jättää sitä alkupalaa :(

Makeanvedenhelmiä ja Piinaa millisestä langasta:




Ulkona kuvaaminen rupeaa vaatimaan pukeutumista. En ilman vaatteita ole siellä aiemminkaan oleillut, mutta nyt tulee kylmä pelkissä sisätamineissa. Mulla on niin hyvä kuvauspaikka meidän terassilla, etten millään haluaisi siirtyä sisätiloihin, vaan edessähän se on ennen pitkää.

Mut muuten syksy on ihana!

7 kommenttia:

  1. Ja kaunis ajattomuus jatkuu :) minusta tämä on sopivan yksinkertainen kaveriksi tuolle edelliselle linkkikorulle, ei mitään liikaa tai liian vähän ja piinaketju on itsessään jo niin kaunista, ettei se paljoa lisukkeita tarvitsekkaan :)

    VastaaPoista
  2. Kaunis klassikko. Ja ihanat kuvat!

    VastaaPoista
  3. Kaunis kuin sateinen syksyaamu =)

    VastaaPoista
  4. Kaunis. Kertakaikkiaan. Sopisi täydellisesti myös mulle :)

    Olen pari kertaa kokeillut piinaa ja kärsivällisyys pettänyt välittömästi. Syytän kehnoja ohjeita :D Ehkä vikaa saattaa olla hieman myös täällä päässä...

    VastaaPoista
  5. Kiitos Sari, katri, Piia ja Rilla :)
    Rilla: Piinan aloitus on mulle ihan hepreaa, mutta kun saan pari lenkkiä kohdilleen, niin on helppo kuin mikä. Mä vaan aloitan (ja tiedän, että väärin menee) ja muutaman lenkin jälkeen se menee sitten oikein. Puran ne alun pieleenpunotut lenkit. En ole ohjeista oppinut vaan 'ihan itse oivaltanut'. Minkähänlainen ohje sulla on? Piina on niin monikäyttöinen ketju, että opettele ihmeessä. Viimeistään siell...

    VastaaPoista
  6. Oi kuinka kauniita noi harmaat helmet. Mistä sä oikein löydät noin kauniita helmiä. Nam! Ja piina on aina yhtä ihanaa. Pitäiskin taas alkaa testaamaan vieläkö sitä osais tehdä.

    VastaaPoista
  7. Rosalii: Nuo harmaat helmet olen tilannut jostain ulkomailta ja kauan sitten. Olin 'uhkarohkea' ja tilasin useamman nauhan vaikka koskaan ei tiedä ihan tarkkaan, mitä sieltä tulee. Tällä kertaa laatu yllätti. Olen minä monet oppirahat maksanut. Tiedät varmasti itsekin, miten näitten kanssa menee. Piinan punominen on kuin polkupyörällä ajo :) Mutta älä pidä liian pitkää taukoa. Mulle aloitus on vieläkin ihan arvailua.

    VastaaPoista