perjantai 9. heinäkuuta 2010

Keskeneräinen kesäkoru

Tarkoitus oli - ja on edelleenkin - tehdä tähän turkoosiriipukseen oma ripustussysteemi pienistä turkooseista. Palaan asiaan, kun olen saanut jotain aikaan.

Kivenistutus ei ole minulle ihan jokapäiväistä, enkä ole kauhean tyytyväinen tuohon istutukseen. Säännöllisen muotoinen kapussi olisi ollut ehdottomasti helpompi, mutta kun nämä nyt ovat tällaisia luonnon lapsia. Ei minusta hyvä koskaan tule tässä lajissa, mutta toivoisin kuitenkin oppivani tekemään edes kasin arvoisen istutuksen. Tai oikeesti, tärkeintähän on tehdä sitä, mistä pitää - niillä eväillä, mitkä on.

IMG_3873b
3kuvaa
IMG_3938b
...takapuoli

etupuoli...
IMG_3898b
IMG_3909b
Turkoosikapussit odottavat pääsyä koruihin

IMG_3865b
IMG_3897b

11 kommenttia:

  1. Kaunis ja persoonallinen oikealla tavalla! Hiiteen liikaa itsekriittisyys :)

    VastaaPoista
  2. Turkoosi on ihana väri, aivan paras, ja tykkään tästä 'konstailemattomasta' riipuksesta ylen paljon, juuri tällaisena. Tykkään todellakin tästä pelkistetystä avoimuudesta.

    (oikeet sanat tuntuu taas olevan hukassa)

    VastaaPoista
  3. ihana koru, paljon hopeaa, turkoosia !

    VastaaPoista
  4. Ei apua miten ihana!! <3 <3
    Mä oon ainaskin ihan myyty.

    VastaaPoista
  5. Nuo on tosi hienoja. Ei se ihan helppoa ole se kiven istutus mutta koko ajan sitä petraa.... Tuo on kiva tuo reikä tuossa korn pohjassa. Ja turkoosi on kaunis.....

    VastaaPoista
  6. Oi ihana, tästä tykkään kovasti :)

    VastaaPoista
  7. Mahdottoman kaunis! Käyttäsin itse tuota ilomielin, en näe siinä mitään puutteita. Pidän turkoosista :)

    Itselläni mulla ei ole minkäänlaista käsitystä tuosta lajista. Tyydyn siis toistaiseksi vain ihailemaan muiden töitä.

    VastaaPoista
  8. Kaunis kiitos kaikille kannustuksesta :) Turkoosi on kaunista, siitä taidetaan kaikki olla samaa mieltä. Kyll mä ihan oikeesti tartten paljon harjoitusta vielä tuon istutuksen kanssa.

    VastaaPoista
  9. Huikaisevan kaunis, turkoosi on tosiaan kaunista ja kesäistä.

    VastaaPoista
  10. Minunkin mielestä tämä on upea! Ja mä tykkään jutuista, mitkä näyttää käsin tehdyiltä, siis sellaisella hyvällä tavalla. Liian viimeistellystä puuttuu mun mielestä se käden jälki. Ole ihan älyttömän ylpeä tästä, sillä tällaiseen ei moni pysty! :)

    VastaaPoista
  11. Kiitos Amalia ja Seepia. Mullehan on opetettu 'vain' cabochonin istutus sormukseen, joten itse olen opetellut näitä kapussin taustallisia istutuksia. Niissä näkyy ja tulee aina näkymään käden jälki, toivon kuitenkin, ettei huolimattomuuden jälki. Uskon, että tekemällä oppii ja kun vielä nauttii tekemästään, niin lopputulokseen voi olla tyytyväinen vaikkei se olisikaan täys kymppi. Iso kiitos kannustuksesta Seepia <3

    VastaaPoista